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dc.contributor.advisor Choi, Ji Woong -
dc.contributor.author Choi, Eun Min -
dc.date.accessioned 2017-05-10T08:54:13Z -
dc.date.available 2020-02-28T09:21:29Z -
dc.date.issued 2017 -
dc.identifier.uri http://dgist.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002326986 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11750/1527 -
dc.description.abstract Due to the growing demand of the autonomous and connected vehicles, the number of embedded systems and the connectivity increase. Therefore, the data traffic of recent in-vehicle networks is dramatically increasing. In order to improve the data rate and provide reliable and inexpensive quality of service (QoS) of the in-vehicle networks, enormous researches have focused on developing the in-vehicle communication systems recently. However, the data rate of commercial in-vehicle networks such as controller are network (CAN), local interconnect network (LIN), FlexRay and media oriented systems transport (MOST) is insufficient to support the increasing data traffic. In this regard, in order to support the high speed data processing while maintaining backward compatibility with controller area network (CAN) for in-vehicle communication system, the controller area network for high data rate (CAN-HD) was proposed by combining the standard baseband CAN signal with a passband modulated signal. In this paper, we demonstrate both the improvement in performance and the validity of the backward compatibility of CAN-HD system. To be specific, we provide the noise characteristic measured in the real vehicle environment and proper criteria for determining the power constraint of the passband signal to achieve highly compatible system by analyzing the channel capacity of CAN-HD as well as the bit error rate (BER) of standard CAN receiver. ⓒ 2017 DGIST -
dc.description.tableofcontents I. Introduction 1--
II. In-vehicle Networks 4--
2.1 Controller Area Network (CAN) 4--
2.2 Local Interconnect Network (LIN) 8--
2.3 FlexRay 9--
2.4 Media Oriented Systems Transport (MOST) 10--
2.5 Controller Area Network with Flexible Data Rate (CAN-FD) 11--
III. Controller Area Network for High Data Rate (CAN-HD) 13--
3.1 Introduction of CAN-HD 13--
3.2 Channel Gain of CAN Bus 18--
3.2.1 Channel Modeling Method 18--
3.3 Noise Measurement of CAN Bus 23--
IV. Performance Analysis for CAN-HD 25--
4.1 Channel Capacity of CAN-HD 25--
4.1.1 Channel Capacity in Frequency Selective CAN Channel 25--
4.1.2 Channel Capacity Analysis 25--
4.2 Backward Compatibility Analysis for CAN-HD 30--
4.2.1 Signal Transmission and Detection 30--
4.2.2 BER Analysis 32--
4.2.3 Simulation Result 34--
V. Conclusion 39--
Reference 40--
-
dc.format.extent 43 -
dc.language eng -
dc.publisher DGIST -
dc.subject In-vehicle network -
dc.subject Controller area network (CAN) -
dc.subject Channel capacity -
dc.subject Bit error rate (BER) -
dc.subject 차량 내부 네트워크 -
dc.subject 채널 용량 -
dc.subject 비트 오류율 -
dc.title System Design and Performance Analysis of Controller Area Network for High Data Rate (CAN-HD) -
dc.title.alternative CAN-HD 을 위한 시스템 디자인 및 성능 평가 -
dc.type Thesis -
dc.identifier.doi 10.22677/thesis.2326986 -
dc.description.alternativeAbstract 논문에서는 차량 내부 통신인 controller area network (CAN) 의 호환성을 제공하면서 데이터 전송속도를 향상 시킨 controller area network for high data rate (CAN-HD) 의 채널 용량 분석 및 호환성 제공을 위한 기준을 제시하였다. Vehicle to everything communication (V2X) 및 connected car 가 발전함에 따라 차량에 내장되는 시스템의 수가 급격히 증가하고 있으며, V2X 및 connected car 의 데이터의 전송속도 또한 증가하고 있다. 이에 따라, 차량 내부에서도 높은 데이터 전송속도가 요구되며, 이를 위해 controller area network for high data rate (CAN-HD) 가 제안되었다. CAN-HD 는 기존의 CAN 신호에 통과대역 신호를 추가적으로 사용하여 데이터 전송속도를 향상시키는 동시에 다른 대역을 사용함으로써, 호환성을 제공하는 시스템이다. 본 논문에서는 채널 용량 분석을 통해 CAN-HD 가 이론적으로 1 Gbps 가 넘는 고속 통신을 제공할 수 있음을 보였다. 반면, 제안된 CAN-HD 는 기존의 상용 CAN 의 수신기 내의 저주파 대역 통과 필터의 높은 차단 주파수로 인해 통과 대역 신호를 제대로 걸러내지 못하여, 호환성 제공 여부가 불확실 하였다. 본 논문에서는 채널 용량 분석 외에 CAN-HD 의 호환성을 검증하기 위해 기존 CAN 의 수신기 동작을 파악하고, 이를 기반으로 CAN-HD 신호를 전송하였을 때의 비트 오류율을 시뮬레이션 결과와 분석 결과를 비교하여 검증하였다. 그 결과 통과 대역 신호의 적절한 전력 제한을 통해 1 Gbps 이상의 채널 용량 달성과 동시에 기존의 CAN 시스템과 호환이 가능함을 보였다. ⓒ 2017 DGIST -
dc.description.degree Master -
dc.contributor.department Information and Communication Engineering -
dc.contributor.coadvisor Cho, Hui Sup -
dc.date.awarded 2017. 2 -
dc.publisher.location Daegu -
dc.description.database dCollection -
dc.date.accepted 2017-01-18 -
dc.contributor.alternativeDepartment 대학원 정보통신융합공학전공 -
dc.contributor.affiliatedAuthor Choi, Eun Min -
dc.contributor.affiliatedAuthor Choi, Ji Woong -
dc.contributor.affiliatedAuthor Cho, Hui Sup -
dc.contributor.alternativeName 최은민 -
dc.contributor.alternativeName 최지웅 -
dc.contributor.alternativeName 조희섭 -
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Department of Electrical Engineering and Computer Science Theses Master

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