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dc.contributor.advisor Son, Sang Hyuk -
dc.contributor.author Ko, Byung Jin -
dc.date.accessioned 2017-05-10T08:51:57Z -
dc.date.available 2016-02-12T00:00:00Z -
dc.date.issued 2016 -
dc.identifier.uri http://dgist.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002230507 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11750/1423 -
dc.description.abstract Recent advancement of wireless communication technology in vehicular ad-hoc networks(VANETs) is expected to make various driving-related applications, which are envisioned by people, come true in near future. Data dissemination plays an important role to enable the emerging applications. Nevertheless, due to the limited bandwidth resource and the dynamic traffic feature, it is challenging to provide efficient data services in VANETs. In this work, we present a data
dissemination system based on a hybrid of infrastructure-to-vehicle (I2V) and vehicle-to-vehicle(V2V) communications and a cooperation among multiple roadside units (RSUs) on a two-way roadway. The primary objective is to best explore the channel efficiency for both I2V and V2V communications and offload workloads of RSUs so that the system performance on data service can be maximized. To this end, we propose and integrate three approaches to enhance channel utilization and offload the workloads of RSUs. Specifically, in RSU’s coverage, data items are disseminated via the hybrid of I2V and V2V communications. For the vehicles travelling out of the RSU’s coverage, certain vehicles will be designated by RSUs to provide data services via V2V communication, which are called server-vehicles. Finally, RSUs located at different spots are designed to cooperate with each other for I2V data dissemination and a server-vehicle designation. An extensive performance evaluation demonstrates that the algorithm which combines the above three approaches can achieve higher service ratio, lower service delay, and higher fairness compared with the most competitive solution in the literature. ⓒ 2016 DGIST
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dc.description.tableofcontents I. Introduction 1 --
II. Related Work 5 --
III. Data Dissemination System 7--
A) Hybrid of I2V and V2V communications in RSU’s coverage 8--
B) Pure V2V communication out of RSU’s coverage 10--
IV. Proposed Algorithm 13 --
A) Problem transformation 13 --
1) Graph construction 14 --
2) Weight assignment and algorithm implementation 18 --
B) Server-vehicle designation 19--
V. Performance Evaluation 22 --
VI. Conclusion and Future work 33 --
APPENDIX 34 --
A) APPENDIX A 34--
B) APPENDIX B 36 --
References 38
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dc.format.extent 43 -
dc.language eng -
dc.publisher DGIST -
dc.subject data dissemination -
dc.subject RSU cooperation -
dc.subject scheduling -
dc.subject hybrid of I2V and V2V communications -
dc.subject 데이터 보급 -
dc.subject 노변장치간 협업 -
dc.subject 스케줄링 -
dc.subject 차량간 통신과 차량과 노변장치간의 통신의 동시 사용 -
dc.title A Data Dissemination System towards Improving Channel Efficiency -
dc.title.alternative 채널의 효율성 개선을 위한 데이터 보급 시스템 -
dc.type Thesis -
dc.identifier.doi 10.22677/thesis.2230507 -
dc.description.alternativeAbstract 최근, 차량 애드혹 네트워크를 위한 통신의 발달은 운전을 위한 다양한 어플리케이션 구상에 많은 영향을 끼쳤을 뿐만 아니라 그러한 서비스들이 실현이 될 수 있도록 도움을 준다. 이때, 최근 구상 되는 어플리케이션들을 서비스 해주기 위해서는 어떻게 데이터 보급을 하느냐가 중요한 역할을 하게 된다. 하지만, 제한된 채널 환경과 차량들의 역동적인 움직임들로 인해 데이터를 차량들에게 효율적으로 보급 하는 것은 결코 간단한 일이 아니다.
이를 위해, 이 논문에서는 차량간 통신, 차량과 노변 장치간의 통신, 다중 노변 장치들간의 협업을 통한 효율적인 데이터 보급 시스템을 제안하고자 한다. 데이터 서비스를 최대한 보장을 해주기 위해서 두 가지의 목표를 가진다. 첫 번째는 차량간 통신과 차량과 노변 장치간 통신에 사용되는 채널을 효율적으로 사용하는 것이고, 두 번째는 노변장치에 부하되는 작업량을 줄이는 것이다. 이를 위해 우리는 다음과 같은 세 가지 접근법을 이용한다. 우선, 노변장치의 통신 반경 이내에서는 차량간 통신과 차량과 노변 장치간의 통신을 동시에 이용한 데이터 서비스 방법, 두 번째는 노변장치의 통신 반경이 미치지 않는 곳에서 데이터 서비스를 효율적으로 해주기 위해 서버 차량이라고 불리는 특정한 차량들만 데이터 서비스를 해주도록 허용해 주는 것, 세 번째는 이러한 차량을 지정하기 위해 노변 장치들이 서로 협업을 하는 것이다. 위의 세 가지 특성을 가진 시스템은 다른 알고리즘과 비교를 하였을 때 더욱 더 많은 양의 서비스를 제공해준다는 점과 서비스를 해주는데 평균적으로 걸리는 시간이 짧다는 점, 그리고 서비스에 대한 공정성이 더욱 좋다는 점을 통해서 우리가 제안하는 시스템의 우수성을 증명한다. ⓒ 2016 DGIST
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dc.description.degree Master -
dc.contributor.department Information and Communication Engineering -
dc.contributor.coadvisor Lee, Haeng Ju -
dc.contributor.coadvisor Son, Joon Woo -
dc.date.awarded 2016. 2 -
dc.publisher.location Daegu -
dc.description.database dCollection -
dc.date.accepted 2016-02-12 -
dc.contributor.alternativeDepartment 대학원 정보통신융합공학전공 -
dc.contributor.affiliatedAuthor Ko, Byung Jin -
dc.contributor.affiliatedAuthor Son, Sang Hyuk -
dc.contributor.affiliatedAuthor Lee, Haeng Ju -
dc.contributor.affiliatedAuthor Son, Joon Woo -
dc.contributor.alternativeName 고병진 -
dc.contributor.alternativeName 손상혁 -
dc.contributor.alternativeName 이행주 -
dc.contributor.alternativeName 손준우 -
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Department of Electrical Engineering and Computer Science Theses Master

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