Cited time in webofscience Cited time in scopus

Full metadata record

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor Eun, Yong Soon -
dc.contributor.author Yu, Bu Yeon -
dc.date.accessioned 2015-01-12T07:34:11Z -
dc.date.available 2015-01-12T07:34:11Z -
dc.date.issued 2015 -
dc.identifier.uri http://dgist.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001923017 -
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11750/989 -
dc.description.abstract Precise position stop control of metropolitan train make the trains stop at appointed position of each station. It plays crucial role for train systems. It can improve the safety and punctuality of the metro trains. And it also can prevent interference between platform screen doors and trains’ doors. In order to improve stop control performance, many factors have to be considered. The factors of position stop control are formation of train units, brake type that each vehicle have, nonlinear characteristic of brake, velocity profile shape that trains are followed, error of passengers’ mass sensing sensors, and etc. This study fulfill making train model which is considered the factors and designing controller with simulator.
In this study, two types of train formation model are considered. One is all vehicles of train have traction motor with two kind of brake, the other is half of vehicles have traction motor with two kinds of brakes and the other half of vehicles have one kind of brake without traction motor. And controller employ feedforward control and PI control. Control reference of train that is called velocity profile is predefined for each platform before the train move. It is same that we know every control reference on the future. In this case, feedforward control is suitable for the control strategy. In simulation, this study deal with three kinds of model parameters: error of passengers’ mass sensing sensors, brake time delay, and initial velocity at the stop sequence. In order to take performance assessment, this study consider three indicators: distance stop error, ride comfort, and stop time. Results show that all model meet the error specification for the stop accuracy even though train have model parameter error. And it show that the model that has traction motors in all vehicles represents superior performance. ⓒ 2015 DGIST
en_US
dc.description.tableofcontents I. Introduction 1 --
A. Motivation 1 --
B. Objective 1 --
C. Approach 2 --
D. Outline 2 --
II. Background 3 --
A. Previous work 3 --
B. Types of vehicle 4 --
C. Types of train formation 5 --
D. Precision stop marker 5 --
E. Railroad system and velocity profile 5 --
III. Modeling 7 --
A. Train model 7 --
B. Brake time delay 8 --
C. Running resistance 9 --
D. Brake blending 10 --
IV. Velocity profile and controller design 11 --
A. Control strategy 11 --
B. Velocity profile design 11 --
C. Controller design 14 --
D. Controller stability 15 --
V. Simulator design 16 --
A. Simulator outline 16 --
B. Six train plant block 16 --
C. Force calculator block 17 --
D. Velocity profile block 19 --
E. Mass error estimation algorithm 20 --
VI. Simulation method and result 23 --
A. Simulation method 23 --
B. Simulation parameter range 23 --
C. Result 26 --
VII. Summary and Conclusion 33 --
A. Summary 33 --
B. Conclusion 33 --
References 34
-
dc.format.extent 35 -
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DGIST en_US
dc.subject metropolitan train en_US
dc.subject precise stop control en_US
dc.subject train brake model en_US
dc.subject velocity profile en_US
dc.subject feedforward en_US
dc.subject 도시철도 -
dc.subject 정위치 정차 제어 -
dc.subject 열차 브레이크 모델 -
dc.subject 속도프로파일 -
dc.title Modeling and Precise Stop Control Simulator Design of Metropolitan Trains with Feedforward and PI control en_US
dc.title.alternative 도시철도 정위치 정차 제어를 위한 열차 모델링과 제어기 및 시뮬레이터 개발 -
dc.type Thesis en_US
dc.identifier.doi 10.22677/thesis.1923017 -
dc.description.alternativeAbstract 도시철도의 정위치 정차 제어는 열차가 각 플랫폼의 정해진 위치에 정확히 정차 하도록 하는 기술로 열차의 안전성과 정시성을 향상시키고 플랫폼에 설치된 스크린 도어와의 간섭을 최소화 하는 역할을 한다. 정위치 정차에 영향을 미치는 요소는 열차의 편성, 각 열차에 사용된 브레이크의 종류, 브레이크의 비선형 특성, 속도 프로파일, 각종 센서들의 오차 등이 있다. 본 논문에서는 2가지 종류의 6량 열차 편성과 브레이크의 비선형 특성을 반영하여 열차를 모델링 하였다. 제어기 디자인에서는 제어기의 레스펀스 입력인 속도 프로파일을 사전에 알고 있는 특징과 브레이크의 시간 지연 특징을 고려하여 Feedforward 와 PI control을 이용한 제어기를 디자인 하였다. 또한 승객의 무게를 측정하는 응하중 센서의 오차, 브레이크의 시간지연의 정도, 정지 동작을 시작 할 때의 진입 속도, 이 3가지 모델 파라미터를 변경하며 제어기나 각각의 열차 편성 성능을 분석 할 수 있는 시뮬레이터를 디자인 하여 적용하였다. 이 시뮬레이터를 통해 디자인한 제어기와 열차 편성 변화에 따른 정차 위치 오차, 승차감, 정차 시간을 확인하고 성능 해석을 하였다. 시뮬레이션 결과 열차의 정차 오차는 모델 파라미터에 오차가 있어도 수용할 만한 성능을 보였다. 이를 통해 도시철도의 정차 제어 성능 향상과 실제 시스템에 적용하기 위한 실차 실험의 기간 단축과 비용 절감을 기대 한다. ⓒ 2015 DGIST -
dc.description.degree Master -
dc.contributor.department Information and Communication Engineering -
dc.contributor.coadvisor Kim, Jung Tai -
dc.date.awarded 2015. 2 -
dc.publisher.location Daegu -
dc.description.database dCollection -
dc.contributor.alternativeDepartment 대학원 정보통신융합공학전공 -
dc.contributor.affiliatedAuthor Yu, Bu Yeon -
dc.contributor.affiliatedAuthor Eun, Yong Soon -
dc.contributor.alternativeName 유부연 -
dc.contributor.alternativeName 은용순 -
dc.contributor.alternativeName 김정태 -
Files in This Item:
000001923017.pdf

000001923017.pdf

기타 데이터 / 3.42 MB / Adobe PDF download
Appears in Collections:
Department of Electrical Engineering and Computer Science Theses Master

qrcode

  • twitter
  • facebook
  • mendeley

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE